loading...

هاگوارتز

هاگوارتز

بازدید : 403
11 زمان : 1399:2

در سري داستان هاي هري پاتر ، سالازار اسليترين (اسلايترين) نام يكي از چهار بنيان‌گذار مدرسه جادوگري هاگوارتز است كه بعدها تبديل به يكي از گروه‌هاي اين مدرسه شد. رنگ اين گروه سبز يشمي و نماد آن مار است. بسياري از جادوگراني كه در اين گروه تحصيل كردند بعدها به جادوي سياه علاقه‌مند شدند.

رئيس: پروفسور هوريس اسلاگهورن در زمان تحصيل تام ريدل (تا سال ۱۹۸۱)، پروفسور سِوِروس اسنيپ در زمان تحصيل هري پاتر (تا سال ۱۹۹۷)، پروفسور هوريس اسلاگهورن (۱۹۹۷ تا قبل از ۲۰۱۶)
مؤسس: سالازار اسليترين
رنگ: سبز و نقره‌اي
حيوان: مار، نشانه استعداد خاص مؤسس به خاطر مار زبان بودن است (ت. ا)
روح: بارون خون آلود
مكان: سالن عمومي اسليترين (دخمه‌ي اسليترين)، داراي سقف كوتاه و دربر گيرنده تعدادي صندلي سبز رنگ مي‌باشد. اين سالن در زير درياچه واقع شده است.
شعر كلاه گروهبندي: و اسليترين ناقلا از مرداب … ولي اسليترين قدرت‌طلب بود از اين رو طالبين جاه بستود
تيم كوييديچ اسليترين: رداي سبز رنگ، ظاهراً بازيگران به خاطر هيكل بزرگي كه دارند انتخاب مي‌شوند و نه به خاطر استعدادهايشان!
ويژگي: تمايل فراوان به قدرت،اصالتِ جادوگري
شئ مربوطه:قاب آويزِ اسليتيرين (كه بعدها توسط ولدمورت به جان پيچ تبديل شد)

بعضي از دانش‌آموزان: سوروس اسنيپ - دراكو مالفوي - لرد ولدمورت - لوسيوس مالفوي - بلاتريكس لسترنج -هوريس اسلاگهورن

بازدید : 286
11 زمان : 1399:2

كلاه سخنگو بر اساس ويژگي‌ها و خصوصيات افراد آن‌ها را در يكي از گروه‌ها قرار مي‌دهد مثلاً افراد شجاع و نترس هميشه به گروه گريفيندور مي‌روند چون گريفيندور به كلاه دستور داده كه افراد شجاع به گروهشان بيايد افراد خون اصيل جادوگري يعني كسي كه هيچ فرد غير جادوگر در خانواده‌شان ندارند به گروه اسلايترين و افرادي كه از لحاظ هوش و ذكاوت از ديگر افراد برتر باشند به ريونكلاو منتقل مي‌شوند و افراد سختكوش و پرتلاش و كساني كه عضو ديگر گروهان بالا نيست نيز به گروه هافلپاف مي‌روند.

بازدید : 287
11 زمان : 1399:2

در محوطهٔ هاگوراتز درخت بيدي جادويي وجود دارد كه با شاخه‌هايش به افراد حمله مي‌كند و به همين دليل به بيد كتك‌زن مشهور است. همچنين در محوطهٔ قلعه زميني براي بازي كوييديچ قرار دارد. شعار مدرسه هاگوارتز كه در زير علامت آن نيز نقش بسته است جمله‌اي لاتين به اين معناست:

هرگز يك اژدهاي خفته را قلقلك ندهيد.
"دراكو دورمي‌ينس نان‌كوآم تي‌تي‌لاندوس"

بازدید : 454
11 زمان : 1399:2

هاگوارتز قلعهٔ بزرگي است كه بر دامنه كوهي بنا شده است. در محوطه اطراف قلعه جنگل بزرگي به نام جنگل ممنوعه و درياچه وسيعي قرار دارد بنام درياچه‌ي سياه. در جنگل ممنوعه انواع جانوران شگفت‌انگيز مانند تك‌شاخ، آكرومانتيولا، سانتور، تسترال و … وجود دارد. درون قلعه هاگوارتز از برج‌هاي بلند و راه روهاي پيچ در پيچ تشكيل شده و راه‌هاي مخفي فراواني دارد كه هنوز هيچ‌كس موفق به تكميل نقشه كامل آن نشده است به جز جيمز پاتر و ريموس لوپين و پيتر پتي گرو و سيريوس بلك. هر گروه نيز درون قلعه سالن و خوابگاهي مجزا دارد كه مكان آن از ديگر گروه‌ها پنهان است كه خوابگاه گريفندور در طبقهٔ هفتم برج جنوبي قلعه و پشت تابلو بانوي چاق پنهان است و خوابگاه اسلايترين در راهروهاي زير زميني و در پشت ديوار دخمه‌اي پنهان است و زير درياچه قرار دارد. خوابگاه ريونكلا نيز در يكي از برج‌هاي قلعه و خوابگاه هافلپاف در مكاني در نزديكي آشپزخانه‌ها قرار دارد.

بازدید : 399
11 زمان : 1399:2

اين مدرسه توسط چهار جادوگر بزرگ قرون وسطا (گودريك گريفيندور، روونا ريونكلا، هلگا هافلپاف و سالازار اسليترين) ساخته شد تا محيطي براي پرورش و آموزش كساني كه استعداد جادوگري دارند به وجود آيد. اين چهار نفر بعد از اتمام ساخت مدرسه بر سر اين كه چه كساني بايد در مدرسه پذيرش بشوند اختلاف عقيده پيدا كردند بنابراين چهار گروه مختلف در هاگوارتز به وجود آمد. گروه گريفيندور با نماد شيردال و رنگ قرمز و زرد، هافلپاف با نماد گوركن و رنگ زرد و سياه، ريونكلا با نماد عقاب و رنگ آبي و اسليترين با نماد مار و رنگ سبز و نقره‌اي. گفته مي‌شود كه سالازار اسليترين تالاري مخوف به نام تالار اسرار در دل هاگوارتز به وجود آورد كه فقط نوادهٔ حقيقي اسليترين مي‌تواند آن را باز كند و…

بازدید : 420
11 زمان : 1399:2

عالي (قبولي)
E فراتر از حد انتظار (قبولي)
A قابل قبول (قبولي)
P ضعيف (مردودي)
D افتضاح (مردودي)
T غول غارنشين! (مردودي)

بازدید : 336
11 زمان : 1399:2

تغيير شكل
معجون‌سازي
دفاع در برابر جادوي سياه
گياه‌شناسي
وردها و طلسم‌ها
ستاره‌شناسي
پيشگويي
مراقبت از موجودات جادويي
بررسي طلسم‌هاي باستاني
علوم مشنگ‌ها (ماگِل‌ها)
رياضيات جادويي
تاريخچهٔ جادو

بازدید : 357
11 زمان : 1399:2

سمج سرواژهٔ امتحانات «سطوح مقدماتي جادوگري»، امتحاناتي در داستان‌هاي هري پاتر نوشته جي كي رولينگ انگليسي است كه دانش و/يا توانايي يك نفر در زمينه‌هاي مختلف جادوگري را محك مي‌زند. سمج مرحله نخست از سطوح مدرسه علوم و فنون جادوگري هاگوارتز را تشكيل مي‌دهد.

«سمج» ترجمه و در واقع تبديلي فارسي از «OWL» براي «Ordinary Wizarding Level» است كه كنايه‌اي به امتحانات O Level در بريتانيا و ايرلند شمالي است.

دانش آموزان مدرسهٔ هاگوارتز در ماه ژوئن در پايان سال پنجم تحصيلشان در هاگوارتز در امتحانات سمج كه حاصل پنج سال درس خواندن آن‌ها و اتمام دورهٔ مقدماتي جادوگري است، شركت مي‌كنند. اين امتحانات توسط ادارهٔ امتحانات جادوگري برگزار مي‌شود و ۱۲ رشته در آن مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد كه كساني كه در اين آزمون‌ها حائز نمرهٔ حداقل دبير مورد نظر در هاگوارتز شوند مي‌توانند آن درس را در سطوح سخت و طاقت فرساي جادوگري يعني سال ششم و هفتم تحصيل در هاگوارتز ادامه دهند.

بازدید : 355
11 زمان : 1399:2

دانش آموزان در سن يازده سالگي از مدرسه هاگوارتز نامه‌اي دريافت مي‌كنند كه در آن به جز فهرست موارد مورد نياز و وسايل قابل خريد بليط قطاري كه با آن به هاگوارتز سفر مي‌كنند وجود دارد. در هاگوارتز دانش آموزان با گذاشتن كلاه سخنگويي بر سر خود و سنجيده شدن خصوصيات آن‌ها در بين يكي از چهار گروه گريفيندور، اسليترين، ريونكلا و هافلپاف قرار مي‌گيرند.

دانش آموزان بعد از پنج سال تحصيل در امتحانات سطوح مقدماتي جادوگري شركت كرده و پس از آن با توجه به نمرات خود انتخاب رشته مي‌كنند و دو سال بعد با قبولي در امتحانات سطوح عالي‌تر جادوگري از مدرسه فارغ‌التحصيل مي‌شوند. البته در سن هفده سالگي در امتحانات جسم‌يابي شركت مي‌كنند كه در واقع همان غيب و ظاهر شدن مي‌باشد. اگر دانش آموزان در امتحانات جسم‌يابي قبول نشوند بايد يك دورهٔ مجدد را بگذرانند؛ ولي آنها كه فارغ‌التحصيل شده‌اند لازم است هر سال يك‌ روز بيايند تا چيزي از اين جادو را فراموش نكنند.

بازدید : 383
11 زمان : 1399:2

مدرسه علوم و فنون جادوگري هاگوارتز يا به اختصار هاگوارتز مدرسه جادوگري سري داستان‌هاي هري پاتر نوشته جي كي رولينگ مي‌باشد. اين مدرسه در داستان‌هاي هري پاتر نقش زمينه اصلي داستان را بازي مي‌كند.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 76
  • بازدید کلی : 4129
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی